Het zijn roerige tijden. Stichting RTA volgt de ontwikkelingen rondom het coronavirus op de voet. Dit doet FHI, federatie van technologiebranches, oprichter van Stichting RTA, ook. FHI heeft een actueel digitaal dossier over het coronavirus aangemaakt.

In dit dossier https://fhi.nl/corona-dossier/ kunt u nieuwsartikelen en FAQ’s terugvinden die over de virusuitbraak en de gevolgen gaan.

U kunt hier onder meer de volgende informatie vinden:

– Corona-informatie voor MKB-bedrijven, zoals aflospauze, juridische vragen en antwoorden, samenvatting van de crisisplannen van het kabinet, uitleg over het Noodfonds Overbrugging Werkgelegenheid, adviezen aan werkgevers, gevolgen van het coronavirus op de werkvloer en met betrekking tot (problematische) leveringen en verzekeringskwesties;
– Corona-informatie van de overheid, zoals pakket aan maatregelen, verruiming van de BMKB-regeling en vragen en antwoorden van de KvK, de RVO en het RIVM;
– Overige informatiebronnen, zoals informatie over het coronavirus voor ondernemers van MKB-Nederland, informatie over een mogelijk liquiditeitspakket, handreiking ‘Coronavirus: hoe veilig en gezond om te gaan met COVID-19 op de werkvloer’ en een check op handel en logistiek.

Vanwege alle ontwikkelingen, te weten het coronavirus en de in de vorige nieuwsbrief aangegeven externe ontwikkelingen, hebben we besloten om de klantendag van 23 april te verplaatsen naar later dit jaar.

Meer informatie zullen wij naar onze deelnemers sturen, zodra er duidelijkheid is over de nieuwe datum en het programma.

Ook in deze onzekere tijden staat Stichting RTA voor u klaar. Onze deelnemers en zijn klanten kunnen gebruik blijven maken van onze dienstverlening. Zo kunt u ophaalverzoeken doen zoals u dat gewend bent, de transporteur komt deze kosteloos ophalen en Coolrec zal deze elektr(on)ische apparatuur netjes verwerken. Alle betrokkenen houden uiteraard rekening met uw en hun eigen veiligheid en gezondheid. Verder blijft Stichting RTA telefonisch bereikbaar op elke werkdag van 09:00 – 17:00 uur. Wij stellen u op de hoogte zodra dit verandert als gevolg van ontwikkelingen.

Voor vragen of informatie kunt u ons bellen (033-4341314) of mailen (info@stichtingrta.nl).

Voor nu wensen het bestuur en de medewerkers van Stichting RTA u en uw dierbaren al het beste toe!