“Nederland dreigt Europees recycle-quotum niet te halen”, zo was te lezen in Het Financieele Dagblad. “Kostbare groei van afvalberg elektronica”, zo kopte De Telegraaf. De afgelopen twee weken stonden de kranten er vol van.

Op landelijk niveau wordt er veel aandacht geschonken aan het recyclen van apparatuur. Stichting RTA is een van de initiatiefnemers. Stichting RTA richt zich op het inzamelen en duurzaam verwerken van elektrische en elektronische apparatuur van bedrijven.

Een groot deel van de bedrijven laat apparatuur recyclen. Maar om het wettelijke inzamelingspercentage van 65% in 2019 te halen, moet er nog meer gebeuren. Dit najaar start een grote landelijke promotiecampagne om de inzameling van afgedankte lampen en apparaten te stimuleren. Stichting RTA helpt bedrijven een handje door de apparatuur van de deelnemers en hun klanten gemakkelijk en kosteloos op te halen en recyclen.

Wilt u meer informatie over de Nationale Recyclecampagne? Hier kunt u de communicatiekit vinden en via deze link vindt u de folder.

Mocht u meer informatie willen ontvangen over wat Stichting RTA voor u kan betekenen, neem dan contact op via info@stichtingrta.nl of bel met 033 465 75 07.