De winnaars zijn bekend!

Met een inzamelingspercentage[1] van maar liefst 1688% is Helmut Fischer Meettechniek B.V. de winnaar geworden van de Stichting RTA Recycle Award. Op nummer twee is geëindigd Roche Diagnostics Nederland B.V. met 1560%. VCM Medical V.O.F. is op de derde plek te vinden met een inzamelingspercentage van 1118%.

Wat een prachtige inzamelingspercentages! We danken de winnaars, al onze deelnemers en hun klanten voor het inzamelen van elektr(on)ische apparatuur en de inzet voor een beter milieu.

Johan Nieuwlands van Helmut Fischer reageert verheugd op het winnen van de Award: “Ik was blij verrast. We hebben het inzamelen ooit opgezet zoals het hoort en dat loopt. Meetapparatuur inleveren is voor ons vanzelfsprekend.” Albert Kramer van VCM Medical, een van de oprichters van Stichting RTA, zegt in een kort maar krachtige reactie: “Goed afval verwerken voorkomt verdere vervuiling van onze planeet.”

Er zijn veel deelnemers die alle kwartaalrapportages tijdig hebben ingediend. Via een digitale loting hebben we in deze categorie ook een winnaar getrokken. Dat is Tempcontrol Industrial Electronic Products B.V. geworden.

Van harte gefeliciteerd allemaal!

Aankomende week, tijdens de Nationale Recycleweek, van maandag 12 tot en met zondag 18 oktober 2020, zullen we de winnaars in het zonnetje zetten.

[1] Het inzamelingspercentage wordt berekend over de in kalenderjaar 2019 gerapporteerde op de markt gebrachte apparatuur en de ingezamelde apparatuur. De ingezamelde apparatuur kan rechtstreeks door de deelnemer of via een klant van de deelnemer op naam van de deelnemer zijn ingezameld.